tirsdag den 27. april 2010

Dumme ekspedient


Efter vores 4 dages ekstra studietur her for nylig har jeg været endnu mere opsat på at få bonen med når jeg køber noget end jeg plejer, hvilket egentligt ikke siger så lidt..

Da jeg så her tidligere i dag var i Fakta for at købe noget for Thea endte jeg med at stå og vente bag en typisk familiefar som tilsyneladende skulle købe dagens aftensmad. Ekspedienten brugte så en evighed på at fumle med sit kasseapparat inden han endelig kunne få betjent før nævnte mand. Nu er det så her hvor de fleste ekspedienter til sidst vil spørge "Vil du have bonen med?" så man ligesom selv har et valg, men det gjorde ham her ikke så jeg tænkte fint nok, så behøver jeg ikke bekymre mig om dét. Da det så blev min tur og jeg stod og ventede på min bon gik der fandme ikke 5 sekunder før han havde kylet den ud og var i gang med at ekspedere den næste kunde, og det på trods af at jeg stod og fumle med min pung helt oppe ved kassen hvor han kunne se min kæmpe stak af boner!?

Er det pludselig blevet normen bare selv at bestemme om kunden skal have sin bon eller ej? Og står det skrevet nogen steder at familiefædre har mere brug for en bon end en studerende?!

Det er selvfølgelig en lille og ubetydelig ting at brokke sig over, men synes bare det er lidt for dårligt at folk ikke længere sætter kunderne højest nogen steder. Det er sgu da dem forretningen lever af. Jeg burde da vide bare en smule hvad jeg snakker om, efter snart 2 år i branchen.. 

Det var så lige dagens sure opstød, men seriøst, hvad mener i? Overreagerer jeg, eller bør man ikke som ekspedient tage 100% hensyn til kunden? 

3 kommentarer:

Janni Christiane sagde ...

For mig var det bare en vane at spørge om man ville have bonen med, og hvis jeg ikke spurgte lagde jeg den op på disken, så folk kunne tage den hvis de ville have den. Og hvis ikke kunne jeg nuppe den og smide den ud.
Men sådan er det ikke alle der er :)

Skille sagde ...

Nej tilsyneladende ikke ...

Thea sagde ...

Tjaeh, det ville nok ikke være nok til at bringe mit pis i kog i hvert fald.. ;)
Men på den anden side, du skal jo også have noget at skrive på din blog xD

Send en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Photoshop Brushes Obsidian Dawn